Consument ergert zich meest aan hen negerend winkelpersoneel

De consument ergert zich behoorlijk in de winkel. Met name winkelpersoneel dat hen negeert is bij ruim de helft van de consumenten (51,2%) de grootste ergernis. Dit is althans de mening van marketeers, zo blijkt uit onderzoek onder 100 marketeers uit het Movaction/Zakenpanel. Hen is gevraagd te voorspellen wat de houding en mening van de consument is ten opzichte van winkelpersoneel. Na ergernis over negeren is onvriendelijk personeel voor 23,2% van de klanten de grootste ergernis, gevolgd door geen deskundigheid (17,9%) en niet hulpvaardig (7,7%), zo menen de marketeers. Afwijkend uiterlijk vindt de consument niet zo`n probleem. Een tattoo of opvallende sieraden is geen punt, hoewel de marketeer denkt dat de klant zich hier wel aan stoort. Wel ergert de helft van de consumenten zich aan shirtjes die de buik bloot laten en vindt ruim 60% van de consumenten het van belang dat het personeel bedrijfskleding draagt. De helft van de consumenten betaalt graag iets meer in ruil voor goed personeel. 90% van de consumenten komt niet meer terug in een winkel waar ze slechte ervaringen met personeel hebben. Dat aspect wordt door de marketeer zeker onderschat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!