Retailers zetten vaker digitale beeldschermen in
Gepubliceerd op 12 augustus 2004 om 00:00
Digitale beeldschermen met instore televisie of statische reclamebeelden worden steeds populairder. Zo verschijnen in onder meer luxe warenhuizen en supermarkten dergelijke LCD-, plasma- of holografische schermen om de aandacht van klanten te trekken. Ze dragen bij aan het merkimago, amuseren, zijn educatief, promoten specifieke producten door het koopgedrag te beinvloeden en kunnen zelfs fungeren als communicatiemiddel op bedrijfsniveau. Het belangrijkste element is uiteraard de content. Ook het Britse luxe warenhuis Harrods maakt gebruik van digitale beeldschermen. De White Hall cosmetica-afdeling heeft schermen met zelf ontworpen reclamemateriaal voor individuele merken. Dit zijn een soort veredelde posters. Op de afdeling mode en sportkleding heeft Harrods een aantal holografische schermen staan die producten laten zien zoals ze op de catwalk gedragen zijn. De inherente dramatiek van fashion shows draagt bij aan de koopbereidheid van de klant. De retailer van luxe cosmetica en parfums Jo Malone gebruikt interactieve schermen daar waar klanten de producten kunnen testen. Onder de schermen bevinden zich slangetjes waar met een druk op het scherm de gewenste geur uitkomt.
Reacties 0