​Het beste van RetailWatching: week 40

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het nieuwe niveau van Sacha
“Dit is het moment voor een evolutie van ons winkelconcept”, vertelt Ward Termeer. De directeur/eigenaar van Sacha werkte liefst anderhalf jaar aan een nieuwe uitstraling, die vorige week in de Amsterdamse Leidsestraat werd geïntroduceerd.

Hoe ook deze Deense feelgoodformule gaat groeien
Scandinavië is al jaren hot. Dankzij H&M beschikt iedere winkelstraat in ons land inmiddels wel over een winkel uit die regio, terwijl IKEA steeds meer locaties langs snelwegen in beslag neemt. Deze Zweedse formules worden bijgestaan door winkels van Bestseller (Jack & Jones, Vero Moda), Jysk en Flying Tiger: stuk voor stuk Deense retailers. Søstrene Grene voegt zich bij dit rijtje en directeur Luuk Klamer legt uit waarom.

Wat willen Bauhaus en Hornbach hier halen?
Dat de Gamma’s en Karweis met lede ogen naar de opmars van Bauhaus en Hornbach kijken, is niet zo vreemd. De totale omzet in de dhz-branche is met maar liefst dertig procent geslonken en het aantal verkochte producten is volgens ABN AMRO tussen 2008 en 2014 met zo’n veertig procent gedaald. Wat heeft ons land dat zo aantrekkelijk is voor de Duitse ketens?

Heibel in de elektronicabranche
In consumentenelektronica zijn veel retailers omgevallen, weet Bart Jonkman, managing partner bij corporate finance adviesbureau Capitalmind. Harense Smid, Block en iCentre zijn zomaar wat voorbeelden van gefailleerde elektronicaretailers. BAS Group lijkt de volgende. Is de dalende trend in de fysieke elektronicamarkt nog te keren?

Zeven feiten over de innovatie die Picnic heet
Van confetti, video’s met een hoog feelgood-gehalte en prins Maurits van Oranje-Nassau: Picnic had het bij zijn lancering. Misschien zag de etailer zich hiertoe genoodzaakt door de hooggespannen verwachtingen vanuit de markt. In elk geval doet de websuper zijn best om die in stand te houden. “Picnic is de meest innovatieve supermarkt van Nederland”, aldus de oprichters. Zeven feiten over Picnic.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!