Super legt geld toe op A-merk pindakaas

Nederlandse supermarkten leggen op ruim 400 dagelijkse boodschappen structureel geld toe. De branche wil middels overheidsingrijpen dat deze concurrentie aan banden wordt gelegd. Marktleider Albert Heijn is tegen een ingrijpen maar staat daarin vrijwel alleen. Concurrent Laurus is voor, net als het Vakcentrum, MKB-Nederland en de FNLI. Directeurvoorzitter van Laurus, Harry Bruijniks, laat weten dat een pot pindakaas van een groot A-merk de supermarkt 22 eurocent kost. Een fles babyolie van een groot A-merk gaat de winkel uit met een verlies van 34 eurocent. Albert Heijn laat weten de verkoop onder de inkoopprijs niet toe te juichen. Toch is AH van mening dat een wet niet in lijn is met de wens van de klant, noch met de vrije marktwerking. De huidige lage prijs van supermarktproducten is niet de schuld van AH, maar van de opkomst van (Duitse) prijsvechters. “Daar moet je weliswaar een antwoord op geven”, stelt Dick Boer, directievoorzitter van Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!