RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Beleving volgens Makro
Makro heeft het zwaar. De zelfbedieningsgroothandel heeft al maanden last van teruglopende omzetten in ons land, schrijft rode cijfers en zag zich al enkele keren genoodzaakt tot een reorganisatie. Bovendien vinden aan de top van het bedrijf de nodige wisselingen plaats. Ondanks alle tegenslagen rolt Makro een vernieuwde formule uit in ons land. Een formule waar, jawel, beleving centraal staat.
De mooiste supermarkt van Engeland
Een nieuw filiaal van Waitrose haalt zelden de headlines: de Britse supermarktketen heeft er immers al meer dan driehonderd. Hoe anders is dat bij de opening in King’s Cross in het centrum van Londen. Maar daar heeft Waitrose dan ook een deel van dit oude gebouw onder handen genomen.
Waarom New York ’s werelds beste winkelstad is
Als er lijstjes worden gemaakt van de beste winkelsteden ter wereld staat New York steevast bovenaan. Dat is natuurlijk niet zonder reden. Dit zijn er twaalf.
Over de marketinghype die lokaal heet
Amerika is om. Lokaal is het helemaal. En waar de vraag groeit, doen ook de grote supermarkten mee in de behoefte naar lokaal geteelde groenten. Maar zijn deze producten wel echt zo lokaal?
Dynamic pricing, geen ontkomen aan
Een dynamisch prijsbeleid, er is volgens retailmarketingbureau Kega geen ontkomen meer aan voor retailers. Ook niet voor diegene die in de fashion actief zijn. Consumenten kunnen namelijk overal en altijd op zoek naar de voor hun ‘beste prijs’. Als die prijs op het juiste moment in een fysieke winkel wordt aangeboden, stopt de zoektocht al snel en verliest het begrip showrooming zijn betekenis.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Reacties 0