​Het beste van RetailWatching: week 42

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vijf vragen over de nieuwe BAS Group-baas
Dat er een doorstart kwam voor BAS Group was na het faillissement van vorige week al snel duidelijk. De grote vraag was alleen wie de gok met Dixons, MyCom en iCentre aandurfde. Oprichter Steven Bakker zag er ondanks de steun van grote leveranciers al snel vanaf, terwijl Paradigit geen deal kon maken met de curator. Relevant Holdings lukte dat wel.

Dit is de nieuwe Blokker-ceo
De kogel is door de kerk. Na enkele maanden onder het bewind van interimmer Theo de Kool heeft Blokker Holding in Casper Meijer een nieuwe ceo gevonden. Wie?

Wat is een conceptstore?
Google op het woord ‘conceptstore’ en je vindt verschillende soorten definities. Toch mist Talita Kalloe een cruciaal onderdeel van een geslaagd winkelconcept in al deze omschrijvingen: de rol van de eigenaar.

Hoelang blijven de één, twee en drie nog aan de top?
Apple ligt qua merkwaarde mijlenver voor op de nummers twee en drie van de meest waardevolle retailmerken. McDonald's volgt het concern op de negende plek als het meest waardevolle retailmerk met een waarde van meer dan 39 miljard dollar, terwijl Amazon op bijna 38 miljard blijft ‘steken’. Hoelang houden de drie toppers hun plek op het erepodium vast en wat zijn hun killers?

Het hoofdkwartier van LolaLiza
LolaLiza had al drie winkels in ons land, maar een flagshipstore was er nog niet. Daar is vorige week verandering in gekomen met de opening aan de Oudegracht in Utrecht, op de voormalige locatie van boekhandel De Slegte.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!