Online reclame verhoogt merkbewustzijn en koopintentie
Gepubliceerd op 15 oktober 2004 om 00:00
Online reclame kan een significante bijdrage leveren aan het merkbewustheid van de klant en bovendien de bereidheid het merk te kopen bevorderen. Dit blijkt uit de Online Branding Effectiveness Study, waarvoor in opdracht van de European Interactive Advertising Association de resultaten van 200 online reclamecampagnes in Europa in kaart werden gebracht. Opmerkelijk is dat internetreclame op alle vijf onderzochte criteria hoog scoort. Zo verbetert het herinnering aan de reclamecampagne met liefst 45% en ook merkbewustzijn, merkvoorkeur, merkassociaties en koopbereidheid nemen toe. De uitkomsten van het rapport zijn een steun in de rug voor online adverteerders en voor mediabedrijven als Yahoo Europe, AOL Europe, MSN International en Lycos Europe. Volgens Jeremy Hill, hoofd van de digitale poot van Starcom, zullen veel adverteerders inventiever met online reclame omspringen nu duidelijk wordt dat de effecten van deze reclamevorm bewezen zijn. Behalve voor direct response leent online reclame zich bijvoorbeeld ook voor e-mail campagnes, sponsoring of combinaties van elementen van de marketing mix.
Reacties 0