​​Het beste van RetailWatching: week 43

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De grootste winkel ooit van JD Sports
JD Sports kende twee jaar terug een vliegende start in ons land door de overname van veertien vestigingen van herenmodeketen Setpoint, dat uit de winkelstraat verdween. De sneakerketen groeit inmiddels uit dat jasje. De onlangs geopende internationale flagshipstore in Amsterdam is daarvan het bewijs.

Wat consumenten willen van winkelcentra
Over vijf jaar bezoekt de helft van de consumenten een winkelcentrum voor de horeca in plaats van de winkels, voorziet CBRE. Natuurlijk zijn er per land en cultuur nuances, maar het onderzoek schetst een interessant beeld van toekomstige klantverwachtingen van winkelcentra. Wat willen consumenten straks tijdens hun shoppingtrip? En hoe zit dat met de nuchtere Nederlanders?

Retail, kom van die actie af!
Dirk Mulder ziet dat het houden van acties een enorme impact heeft op de brutomarge. “En daar hoor ik eigenlijk maar weinig retailers over”, schrijft in zijn blog. “Is het zo erg om in een maand een lagere omzet te scoren als daarmee de brutomarge juist een groei laat zien?”

Is dit de Starbucks van de toekomst?
Starbucks opende een jaar terug een koffietheater in zijn thuisstad Seattle. Deze flagshipstore is volledig gewijd aan het roosterproces, koffiecursussen en de verkoop van Reserve-koffie, het premiummerk van Starbucks. In Londen is nu het eerste Star Reserve-filiaal van Europa geopend, geïnspireerd op deze ‘Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room’.

Nog één keer Drie Dwaze Dagen
De aankondiging dat de Bijenkorf volgend jaar geen Drie Dwaze Dagen zal organiseren, ging als een schok door Nederland. Toch was het niet geheel onverwacht, gezien de premium experience-strategie die twee jaar terug werd geïntroduceerd. Klanten konden vorige week voor de laatste keer door de warenhuizen struinen op zoek naar goedkope Uggs en die flink afgeprijsde zonnebril van Ralph Lauren.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!