Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Kim Kardashian, Myntra en ToysâRâUs.
Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld schittert in de app van de Amerikaanse reality-ster Kim Kardashian. Het mode-icoon heeft een plek bemachtigd in haar mobiele game, die gebruikers in staat stelt karakters te kleden voor een tocht over de rode loper of andere scenarioâs in de game. De âKim Kardashian: Hollywoodâ-game beschikt over een winkeltje van Karl Lagerfeld, waar de avatars gekleed kunnen worden met items uit zijn herfstcollectie. Gebruikers kunnen er onder meer kleding, handtassen en schoenen passen. Maar dan moet je wel eerst tot level 11 zien te geraken.
Myntra
Myntra is zeker niet de grootste van India, maar toch wordt de webwinkel in het buitenland op de voet gevolgd. Myntra nam in mei namelijk afscheid van zijn webwinkel, om app-only verder te gaan. Een opvallende stap, die ook door moederbedrijf Flipkart wordt genomen. Waar menig retailer zich alleen focust op het optimaliseren van zijn webwinkel, draait bij de Indiase speler juist alles om zijn app.
Deze maand lanceert Myntra een nieuwe app die onder meer volgt wat klanten liken op Facebook en Google+. Die informatie wordt gecombineerd met de gebruikershistorie om een persoonlijke winkelervaring te creëren. âMensen shoppen niet graag in een uitgestorven winkelcentrumâ, zegt cto Shamik Sharma tegen The Economic Times. âWij proberen een sociale winkelervaring online na te bootsen.â In totaal werken zoân driehonderd mensen aan het uitbouwen van zijn chatfunctie en mogelijkheid om op afbeeldingen te zoeken tot toepassingen die passen bij het kopen van kleding. âJe kan mode niet tonen op dezelfde manier als je wasmachines online uitstaltâ, aldus Sharma.
ToysâRâUs
Consumenten zijn zeker in deze tijd van het jaar dol op speelgoedfolders. De nieuwste van ToysâRâUs telt 96 paginaâs en draagt de naam The Great Big ToysâRâUs Book of Awesome. Nieuw eraan is dat de folder interactief wordt dankzij de inzet van augmented reality.
Om de folder tot leven te wekken dienen lezers te beschikken over de Geoffrey Shuffle-app. Geoffrey de giraf is de mascotte van de speelgoedwinkel. Wanneer ze de producten scannen met hun smartphone, wordt een 3D-versie op het beeldscherm getoverd. In de folder kunnen lezers op zoek gaan naar filmpjes en puzzels met de giraf. Daarnaast geeft hij tekst en uitleg over de werking van de app, die beschikbaar is voor iOS- en Android-besturingssystemen.
Reacties 0