'Bijna de helft van online producten in China is nep'

Meer dan veertig procent van de producten die in China online worden verkocht is namaak of van slechte kwaliteit. Dat meldt Reuters op basis van een onderzoek dat de staatspers Xinhua heeft bekendgemaakt.

Nog geen 59 procent van de online verkochte artikelen is ‘authentiek of deugdelijk’, aldus Xinhua. Consumenten hebben vorig jaar bijna 78 duizend klachten ingediend over een online bestelling.

De onderzoekers roepen op tot duidelijkere wetgeving voor etailers en meer duidelijkheid over de rechten en plichten van consumenten en verkopers. Daar moet volgens hen haast mee gemaakt worden vanwege de snelgroeiende online verkopen in het land. Afgelopen jaar stegen de online verkopen met veertig procent naar bijna 442 miljard dollar (404 miljard euro).

China probeert al geruime tijd de verkoop van namaakgoederen terug te dringen. Zo tikte de regering e-commercegigant Alibaba dit jaar op de vingers omdat handelaren te gemakkelijk nepproducten konden verkopen. Lees op RetailWatching meer over waarom China koning namaak is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!