Omzet Laurus daalt

De omzet van supermarktconcern Laurus is in de eerste negen maanden van 2005 afgenomen. In de eerste drie kwartalen van 2005 daalde de gezamenlijke identieke consumentenomzet van Edah, Konmar en Super de Boer met 8,7 procent ten opzichte van de eerste drie kwartalen van 2004. De gezamenlijke identieke consumentenomzet wordt berekend over een gelijk aantal supermarkten als een jaar eerder. De totale met de Laurus-formules gerealiseerde consumentenomzet over het eerste driekwart jaar bedroeg 2.549,6 miljoen euro, dat was in 2004 2.818,8 miljoen euro.

Laurus is bezig met een herstelplan en het concern wil onder andere een evenwichtige verdeling van de omzet over de zogenoemde ’bovenkant’ en de ’onderkant’ van de markt. Het is de bedoeling dat de bovenkant van de markt wordt bediend met de full-service formule Super de Boer en de onderkant met de formules Edah Lekker & Laag en Lekker & Laag Superstores. De twee laatste formules zullen steeds meer naar elkaar toegroeien. Beide formules maken gebruik van het Edah-huismerk. Ook is een aantal succesvolle producten uit het versassortiment van Lekker & Laag Superstores recent opgenomen in dat van Edah Lekker & Laag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!