'5,5 miljard euro aan online kerstaankopen'

Nederlandse consumenten besteden dit jaar zeven procent meer aan online kerstaankopen dan een jaar eerder. Daarmee liggen de totale uitgaven in ons land op 5,5 miljard euro. Die voorspelling doet Adobe in zijn Digital Index Online Shopping Prediction, gebaseerd op een analyse van miljoenen bestellingen en bezoeken aan retailers over de afgelopen zeven jaar.

Wereldwijd worden naar verwachting van Adobe voor 84 miljard euro aan online kerstaankopen gedaan. Meer dan de helft daarvan komt voor rekening van Engelse, Duitse en Franse consumenten.

Het kerstseizoen is in ons land verantwoordelijk voor 21,1 procent van de jaarlijkse online aankopen. De piekdag is op 14 december, als naar verwachting 149,6 miljoen euro wordt uitgegeven. Gemiddeld wordt die dag per persoon 9,39 euro online gespendeerd.

Adobe denkt dat dit jaar wereldwijd net zoveel kerstaankopen via mobiele devices worden gedaan als vorig jaar. In ons land komt vijftien procent van online aankopen vanaf een smartphone of tablet.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends