​Het beste van RetailWatching: week 46

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het failliet van de BAS Group
Consumentenelektronica was de afgelopen jaren het lelijke eendje binnen de toch al kwakkelende retailbranche. De economische crisis heeft er in combinatie met de opkomst van online goed ingehakt. De opkomst van grote ketens als Media Markt maakte het niet makkelijker. Dat was voor BAS Group niet anders, concludeert curator Jan Padberg na het faillissement. Waar ging het mis voor het elektronicaconcern? Een reconstructie.

H&M’s mooiste
H&M heeft donderdag zijn nieuwste flagshipstore van ons land geopend. “In slechts dertien weken tijd hebben we de voormalige Maison de Bonneterie in een compleet nieuwe jasje gestoken”, zegt countrymanager Susan Krau in het Algemeen Dagblad. En dat ziet er zo uit.

Dit weten we over de overname van BCC
BCC is al bijna twintig jaar in handen van buitenstaanders, nadat de aandeelhouders hun bedrijf voor 105 miljoen gulden verkochten aan Kingfisher. Het Britse retailconcern, in eigen land vooral bekend van doe-het-zelfketen B&Q, was destijds al eigenaar van de Franse elektronicaketen Darty. In 2003 werden alle elektronicawinkels van Kingfisher ondergebracht bij KESA, dat drie jaar terug weer zijn naam veranderde in Darty. Darty wordt op zijn beurt nu overgenomen door Fnac, een Franse warenhuisketen. Is het nog te volgen? We praten je bij over de nieuwste ontwikkelingen rond de Nederlandse elektronicaketen.

De Sligro van Emté
Emté volgt het voorbeeld van zijn grote broer Sligro met een 3.0-formule. “We hebben de ruimte gekregen om te dromen”, zegt een woordvoerder. “We hebben niet vanuit de bestaande formule gedacht, maar zijn met een wit vel begonnen. We zijn gaan denken vanuit de kracht van Emté en Sligro. Dat heeft een volledig nieuwe supermarkt opgeleverd.”

Wordt lief! Duitslands liebling?
Het was een turbulent jaar voor lief! Lifestyle. Het merk maakte in mei een doorstart onder de vleugels van Duitse firma Kids Fashion Group. Vorige week opende de eerste lief! Lifestylewinkel in Duitsland. Reden voor vijf vragen aan voormalig eigenaar en huidig global head of licensing John van den Herik over de nieuwe koers van lief!.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!