Sollicitatiekiosk voor winkelpersoneel in de maak

StartMonday werkt aan sollicitatiekiosks die in Nederlandse supermarkten en winkelcentra worden geplaatst. Hierbij maakt de Amsterdamse startup gebruik van de zelflerende technologie van IBM Watson.

Via de sollicitatiekiosks kunnen werkzoekenden direct solliciteren voor een baan als verkoper, vakkenvuller of cassière. "Via dit systeem is het alsof je met een vriend via WhatsApp chat", aldus ceo Ray Gibson in De Financiële Telegraaf. Het systeem is in staat een natuurlijke conversatie aan te gaan met elke kandidaat en stelt slimme vragen gericht op de achtergrond van de sollicitant. Deze kunnen zij vervolgens met een tekstbericht of met spraak beantwoorden.

Daarnaast kunnen werkzoekenden de app koppelen aan hun professionele en sociale netwerken. De software analyseert vervolgens alle data en taalgebruik van de sollicitant waarna het bepaalt welke baan het best bij hem past. Daarbij kijkt de software ook naar de eigenschappen van de verschillende organisaties die aangesloten zijn op de app.

StartMonday heeft onder meer HEMA, RTL Nederland en Sundio Group in zijn klantenkring. De startup is in 2014 in Berlijn opgericht maar verhuisde kort daarna naar Amsterdam. Gibson geeft aan met StartMonday leidend te willen zijn in solliciteren via de app en smartphone. Hiertoe biedt het sollicitanten verschillende tools gericht op innovatie. Zij kunnen de app onder meer gebruiken om een sollicitatievideo van vijftien seconden op te nemen die de klassieke motivatiebrief vervangt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!