Wal-Mart heeft vertrouwen in RFID

Steeds meer toeleveranciers van de Amerikaanse retailgigant Wal-Mart sluiten zich aan bij het invoeren van het radiofrequency idenificatie (RFID) systeem. Momenteel wordt het systeem door 100 leveranciers van het concern gebruikt. De verwachting is dat voor 2007 ongeveer 600 leveranciers het systeem hebben ingevoerd.

Uit het onderzoek bij 24 Wal-Mart winkels, waarvan de helft met RFID-tags werkte, bleek dat het gebruik van de tags productoverschot en voorraadtekorten verminderde. Zo stelt het werken met RFID Wal-Mart winkels in staat om 63 procent effectiever de voorraad aan te vullen. De conclusie van het onderzoek was dat producten met RFID drie maal zo weinig kant hebben om niet meer in voorraad te zijn. Wal-Mart gebruikt RFID om de verkoop van producten automatisch door te geven aan het magazijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!