Individuele connectie is belangrijkste marketingelement op jongerenmarkt
Gepubliceerd op 15 oktober 2004 om 00:00
Jongeren aanspreken op een manier die hen een emotionele band met een merk doet ontwikkelen is de beste manier om een merk geloofwaardig te maken voor deze lastige doelgroep. Dat betekent dat adverteerders zich een beeld moeten vormen van de wereld van jongeren en er daarna voor moeten zorgen dat de jongere zich als individu behandeld ziet. Stereotypen voldoen niet. Jongeren kijken er doorheen. Adverteerders die de wereld van jongeren als een grote groep benaderen, missen aansluiting. Een zo gedetailleerd mogelijk beeld van de belevingswereld van jongeren is dus een eerste vereiste. Zo bleek uit jongerenonderzoek in de VS dat 90% van de jongens en 93% van de meisjes naar de film gaan kiest als favoriete tijdsbesteding. Bioscoopreclame is dan ook populair en een stuk duurder geworden. Als de jongeren alle interessante films gezien hebben gaan ze winkelen. Muziek is een populaire activiteit en ook mode en make-up scoren hoog. Adverteerders die uit de combinatie van al dergelijke activiteiten subdoelgroepen kunnen afleiden, maken de beste kans dat jongeren zich aangesproken voelen.
Reacties 0