​Het beste van RetailWatching: week 4

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Een veilige thuishaven voor het geliefde La Place
Hallo! Wat een verrassing. Nederlands meest ondernemende supermarkt heeft de meest ondernemende foodserviceketen van het land geschaakt. Een meesterzet, volgens Rupert Parker Brady.

Hoe Kijkshop van webwinkels wil winnen
Wehkamp en Coolblue stalen vorig jaar de show met de opening van spiksplinternieuwe distributiecentra. Die van Wehkamp is zelfs het grootste geautomatiseerde dc ter wereld. Binnen een half uur na een bestelling staat het pakketje al klaar voor verzending. Kijkshop is niet onder de indruk. “Bij ons duurt dat proces een minuut”, aldus e-commercemanager Jeroen van de Wiel.

Zo werd Intergamma omnichannel
Transformeren van een organisatie met enkelvoudige verkoopkanalen naar een omnichannelstrategie valt niet mee. Gamma en Karwei kunnen erover meepraten. Hoe hebben de twee bouwmarkten deze overgang kunnen maken?

Jumbo en La Place: hoe gaat het merkenbeleid er uitzien?
‘Een meesterzet’, ‘een match made in heaven’, ’prachtig nieuws'. De reacties op Jumbo’s laatste aankoop, La Place, zijn louter positief. We zijn allemaal benieuwd hoe en in hoeverre La Place geïntegreerd wordt in de Jumbo-formule. Zeker is dat Jumbo voor een mooi merkvraagstuk staat. Sara Collard verkent alvast een aantal scenario’s.

Bij deze retailers kun je al een wijntje drinken
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) wil maar wat graag een pilot houden met mengvormen tussen retail en horeca. Staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid ziet daar echter niets in. Toch is het enkele retailers al gelukt om alcohol aan hun assortiment toe te voegen.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!