Hornbach knokt voor Nederlandse markt

De Duitse doe-het-zelfketen Hornbach probeert de Nederlandse markt te veroveren met een groot assortiment met lage prijzen. Daarbij ondervindt Hornbach veel weerstand van concurrenten zoals Gamma en Praxis. Hornbach beweert dat ze geen locaties kunnen krijgen omdat concurrenten ellenlange procedures aanspannen.

“Het procederen tegen elkaar is schering en inslag. Hornbach doet precies hetzelfde. Zij procederen bijvoorbeeld tegen onze nieuwe vestiging in Kerkrade”, aldus een woordvoerder van Vendex KBB, eigenaar van onder meer Praxis. De uitbreiding stagneert voor Hornbach en de keten gooit een harde reclamecampagne in de strijd. Zo benadrukken ze veel goedkoper te zijn dan bijvoorbeeld Gamma. En als andere doe-het-zelfketens adverteren, accepteert Hornbach ook de kortingsbonnen van de concurrent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!