Het beste van RetailWatching: week 6

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wat als Hudson’s Bay er met V&D vandoor gaat?
Cool Investments is de enige overgebleven kandidaat voor V&D. De investeringsmaatschappij van Roland Kahn voert exclusieve gesprekken met de curatoren over een doorstart. Hudson’s Bay kan nog roet in het eten gooien. De Canadezen hebben geen interesse in het merk V&D, maar wel in zijn locaties. Daarom probeert het concern zonder tussenkomst van de curatoren overeenstemming te bereiken met de verhuurders van de winkelpanden. Wat als ze in die opzet slagen?

Vier vragen over dynamische prijzen bij Nextail
“Eigenhandig prijzen vergelijken met die van de concurrent is verleden tijd”, vertelde omnichannel directeur Antoine Brouwer van Blokker Holding al in EtailTrends. Sinds een jaar worden prijzen bij formules van het retailconcern automatisch aangepast, met behulp van zijn innovatietak Nextail en de tool ADPS Pricewatch. Manager pricing Jos Mulder vertelt hoe dat in zijn werk gaat.

De verschuiving van Paradigit
Een rationeel besluit. Zo omschrijft Arjen de Koning de beslissing om het faillissement aan te vragen voor de winkels van Paradigit. Maar makkelijk was het niet. Met de Eindhovense retailer verdwijnt een van de laatste zelfstandige computerwinkelketens uit de winkelstraat.

Hoe het misging met Foto Klein
Leen Klein opende meer dan veertig jaar geleden de eerste Foto Klein-winkel in Klaaswaal. In de jaren daarna groeide de elektronicazaak uit tot een keten met uiteindelijk 34 vestigingen, vooral in Zuid-Holland. Vorige week ging Klein failliet. Leen Klein, nog altijd grootaandeelhouder, blikt bij RTV Rijnmond terug op hoe en waarom het is misgelopen.

Vijf redenen waarom blurring booming is
De verkoop van eten is niet meer voorbestemd aan de supermarkt. Dit betekent een verplaatsing van product naar moment. Eten kan overal, anyplace, anytime, anyhow. Bob Damen legt uit hoe deze verschuiving te verklaren is.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!