Nederlandse autopark vergrijst

Design, mode en individualisering mogen dan de trends zijn, bij de keuze van hun auto worden Nederlanders steeds kleurlozer. Liefst 41,5% van de nieuw verkochte auto`s was in de eerste zes maanden van 2004 grijs van kleur. Nog eens 22,9% van de automobielen was zwart, terwijl 20,6% blauw was. Voor alle andere kleuren bleef zodoende nog maar een marktaandeel van 15%, waarvan het grootste deel (5,2%) naar rood ging. Een gevolg van deze toenemende vergrijzing, die volgens lakfabrikant Akzo Nobel de komende jaren alleen maar zal toenemen, is dat de nadruk steeds meer op design komt te liggen. Het blijft vooralsnog een open vraag of autofabrikanten kleur niet beter toch kunnen gebruiken om zich te onderscheiden. Een andere mogelijkheid zijn de verwijderbare lakken. Deze kunnen na drie maanden als een folie van de auto worden getrokken. Akzo Nobel constateert een aanzienlijke belangstelling voor deze innovatie, bijvoorbeeld op de Uitvaartbeurs, waar men serieus geinteresseerd was in oranje lijkauto`s. Ook modulaire kleurvariaties - zie bijvoorbeeld Smart - lijken potentie te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!