Een ‘onverwacht forse groei’ van de online bestedingen aan producten. In 2015 werd liefst 21,9 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Wat te denken van de ‘explosieve’ stijging van het online foodkanaal: in het vierde kwartaal werd maar liefst 54 procent meer online uitgegeven aan food/nearfood dan een jaar eerder! Thuiswinkel.org verbaast zich elke keer weer over de groeicijfers van ‘zijn’ online kanaal. Directeur Wijnand Jongen van de belangenvereniging herhaalt donderdag nog maar eens – letterlijk – dat de opkrabbelende cijfers in de detailhandel in belangrijke mate wordt veroorzaakt door de groei van webwinkels. De marktcijfers zijn elk kwartaal voer voor discussie. Vooral het online omzetaandeel van producten, 8,9 procent volgens Thuiswinkel.org, wordt door meerdere retailkenners in twijfel getrokken. Hoe dan ook, de cijfers die in samenwerking met GfK en PostNL boven tafel komen, zijn indrukwekkend. Getuige ook deze infographic over het vierde kwartaal.
Zo hard groeit online, toch?
Gepubliceerd op 10 maart 2016 om 10:02
Reacties 0