RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Zo past Decathlon wel in de binnenstad
Van vijfduizend naar vijftig vierkante meter en van het buitengebied naar de binnenstad: dat is Decathlon Connect. De Franse retailer heeft vorige maand een winkel geopend in winkelcentrum Stachus Passage in München, waar duidelijk wordt dat Decathlon niet alleen weidewinkels hoeft te openen.
Drie vernieuwende retailconcepten uitgelicht
Techniek geeft winkelervaringen een andere dimensie, winkelen wordt steeds individueler, het gaat om de totale ervaring. Zomaar een greep uit de trends in retail die voorbijkwamen tijdens Retail Outlook Event in Amersfoort. House of Men, Lola Bikes & Coffee en ReShare lieten daar op ieder hun eigen manier zien hoe ze innovatief en vernieuwend zijn.
Waarom de monowinkel in opkomst is
Monowinkels of superspeciaalzaken, er lijken er steeds meer van te komen. Na onder meer een popcornwinkel, pepernotenwinkel en pindakaaswinkel komt Duo Penotti met een flagshipstore. Waar komt deze trend vandaan?
Het failliet van V&D en de gevolgen voor de binnenstad
Het einde van V&D heeft een flink gat geslagen in de winkelstraten. Wat betekent dit voor de vastgoedmarkt? Ceo van Bouwfonds IM Jaap Gillis geeft tijdens het Jaarcongres Bricks in Retail zijn visie op de toekomst van warenhuizen.
De extra merkbeleving van America Today
Hij is inmiddels een kleine maand open: de nieuwe conceptstore van America Today in Utrecht. De kledingketen was al langer aan de Lange Elisabethstraat gevestigd, maar na de verbouwing gaat de winkel door het leven als heuse flagshipstore.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0