RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hoe The Sting probeert succesvol te blijven
Kledingwinkels zitten in de hoek waar de klappen vallen. Waar het bedrijfsresultaat in de totale detailhandel wat toeneemt, blijft de modebranche maar dalingen noteren. The Sting vormt geen uitzondering, maar zegt sinds 2013 extra maatregelen te treffen, om ook in de toekomst succesvol te kunnen zijn.
Hoe Blokker weer de koning van het huishouden wordt
Als retailliefhebber, strateeg en concepter blijft Roderik Visser zich verbazen over de gemiste kansen in de winkelstraten. Zo laat de nieuwe uitstraling van Blokker de kracht van de formule niet spreken, stelt hij. De winkelketen heeft echter nog alle potentie. “Daarom moet Blokker weer ‘de koning van ons huishouden’ worden.”
Twaalf 1 aprilgrappen van retailers
Lolbroeken kunnen hun hart ophalen in de aanloop naar 1 april. Ook retailerskunnen er wat van. De redactie kreeg ook dit jaar een aantal fopberichten binnen. Twaalf retailende grappenmakers van dit jaar op een rij.
De onstuitbare groei van pizzaketens
Waar non-foodretailers maar moeilijk uit het dal weten te klimmen, is de Nederlandse foodbranche nadrukkelijk aan een opmars bezig. Een opvallende rol lijkt daarbij weggelegd voor pizzaketens. Die groeien, breiden uit, innoveren of duiken nieuw op in ons land.
Zo bindt Winkelstraat.nl de luxe klant
Bij Winkelstraat.nl zijn ruim 130 Nederlandse en Belgische luxeboetieks aangesloten, die collecties van merken in het hoogsegment verkopen of unieke one-of- a-kind items aanbieden. Hoe hard het modeplatform exact stijgt, wil oprichter en eigenaar van Winkelstraat.nl Joost van der Veer niet zeggen, al is het ‘behoorlijk hard’. De ondernemer investeert daarom in uitbreiding van zijn servicediensten, het aantal aangesloten boetieks en vooral: het lonkende buitenland.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0