Kijkshop verliest kort geding om reclame

Het Amsterdamse reclamebureau Red Pepper mag de marketingmanager van winkelketen Kijkshop ongestraft uitmaken voor ‘Hema-worst’. Dit is het oordeel van de rechtbank Amsterdam in een kort geding dat Kijkshop enkele weken geleden had aangespannen tegen het bureau. Red Pepper had in een serie advertenties in reclamevakblad Adformatie uitgehaald naar hun voormalige opdrachtgever Kijkshop en haar marketingmanager. Het bureau had eind vorig jaar de slogan ‘Zonder verkoper shop je goedkoper’ voor de formule bedacht. Na enkele maanden werd de samenwerking en de campagne echter stopgezet. Uit wraak hiervoor noemde Red Pepper de keten stoffig grijs, kil en saai in advertenties. De marketingmanager –afkomstig van de Hema- werd uitgemaakt voor Hema-worst. Kijkshop eiste o.a. een schadevergoeding van € 275.000 en een rectificatie. Vrijwel alle eisen wees de vice-president van de rechtbank van Amsterdam af.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!