ShirtDeal wil flink groeien

Overhemdenformule ShirtDeal wil zijn winkelbestand dit jaar uitbreiden tot zo’n acht vestigingen. Dat laat oprichter Henk de Groot weten aan RetailNews.

ShirtDeal opende afgelopen week in Haarlem zijn derde winkel in ons land. Dit voorjaar moeten er daar nog één of twee bijkomen en in het najaar nog eens drie. Het concept is geïnspireerd op Londen, waar volgens De Groot genoeg winkels zijn die zich puur op overhemden concentreren. “In Nederland is ShirtDeal hierin uniek.”

ShirtDeal huurt voor zijn winkels steeds eerst panden voor een half jaar. Als de samenwerking zowel de retailer als de pandeigenaar bevalt, wordt een huurcontract voor langere tijd aangegaan. Bij het eerste pand in Den Haag is dat al gebeurd, in Leiden nog niet.

De formule is volgens De Groot geschikt om zich uiteindelijk in elke grote of middelgrote stad te vestigen. Hij hoopt uiteindelijk te kunnen groeien naar zo’n 25 winkels. “Maar we leven een beetje van dag tot dag. In de markt en de branche zit het op dit moment tegen.” De Groot is ook de man achter pakkenformule Pakkenfabriek, die hij net als ShirtDeal samen met Gertjan Visser opzette. In het verleden was hij commercieel directeur bij The Art of Camouflage.

RetailTrends