​Vertel jij overal het verhaal?

Online shopping heeft het shopgedrag van de consument definitief en onomkeerbaar veranderd. Fysieke winkels zullen zeker blijven bestaan, maar verandering van strategie is noodzakelijk en daarmee ook de rol en invulling van communicatie op de winkelvloer. Retailers kunnen het zich niet veroorloven om dit te negeren. Toch zien we dit nog te vaak gebeuren. Een gemiste kans, want juist met instore communicatie kun je veel bereiken als je dit afstemt op de online veranderingen.

Het nieuwe shopgedrag maakt het dus noodzakelijk om de instore communicatie eens goed onder de loep te nemen. Wat verwacht de klant tegenwoordig? Draagt de communicatie bij aan het doel van de shopper? Is de communicatie helder en authentiek?

Belangrijk is je er van bewust te zijn dat instore communicatie niet op zichzelf staat, maar een onderdeel is van het totale communicatiebeleid, waaronder ook zeker de online strategie. De kunst is om een balans te krijgen tussen alle online, offline en instore communicatie. De formule-identiteit moet overal in doorklinken. Een duidelijk concept en uitgekiende visuele vormgeving zijn hiervoor de basisvoorwaarden. Deze geven je merk/product immers het gezicht.

Instore communicatie
Vertel vervolgens het verhaal op de winkelvloer. Durf keuzes te maken. En, heel belangrijk, voer de gekozen look & feel consequent door. Dit gaat niet alleen op voor de displays & POS-materiaal, routing, prijs en productcommunicatie. Want ook het exterieur, interieur, de winkelambiance en last but not least je personeel communiceert jouw verhaal.

Co-Creatie Buro helpt je om uit te zoeken waarin jouw merk of product zich onderscheidt, hoe je dit vervolgens het beste kunt positioneren en zowel on- en offline als op de winkelvloer vorm kunt geven.

COME CREATE WITH US

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!