​Het beste van RetailWatching: week 14

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Topshelf, de nieuwe V&D?
De voormalige warenhuizen van V&D, die nu nog even open zijn voor een laatste uitverkoop, vinden stukje bij beetje nieuwe huurders. Daarbij gaat om delen van het pand, zoals Decathlon en Zara in Den Haag en Leeuwarden, en veel onbevestigde deals, zoals Primark, TK Maxx en Jumbo in Utrecht, Enschede en Groningen. En dan is er natuurlijk ook nog Hudson’s Bay, de ‘fata morgana’ die op meerdere panden zou azen. Eén partij laat er in ieder geval geen gras over groeien: Topshelf.

Waarom Media Markt e-bikes verkoopt
Een aanfluiting of een logische stap? Die twee benamingen liggen nogal ver uit elkaar, maar toch zijn ze allebei genoemd bij de stap van Media Markt om elektrische fietsen te verkopen. De nieuwe productcategorie, sinds deze week in zes pilotwinkels, doet nogal wat stof opwaaien.

Zo wil Etos ook na honderd jaar succesvol zijn
Het grote aantal faillissementen in de retail heeft de ogen van drogisterijketen Etos geopend. Een wake-up call, noemt general manager Jan-Derek Groenendaal het op What’s going on in Retailing?!. “We willen niet in de lange lijst met faillissementen terechtkomen.” De Ahold-dochter startte daarom met een zoektocht naar een toekomstbestendige positie binnen zijn markt.

De internationale allure van het Gelderlandplein
Voor de derde keer in zijn bestaan is het Gelderlandplein in Amsterdam heropend. Het naoorlogse winkelcentrum op de schaal van Buitenveldert is getransformeerd ‘naar een bestemming die tegemoet komt aan de behoeften van de kosmopolitische Zuidas’, stellen de architecten van Rijnboutt. Sinds vrijdag beschikt het Gelderlandplein over internationale allure.

Belsimpel.nl, meer dan ‘best of the rest’
Bol.com en Coolblue maken al jarenlang onderling uit wie zich de beste webwinkel van ons land mag noemen. Dit jaar was het bol.com dat bij de Thuiswinkel Awards aan het langste eind trok. Tot teleurstelling van Coolblue, maar zeker ook van Belsimpel.nl. De aanbieder van mobiele telefonie was de derde genomineerde voor de publieksprijs. Maar noem Belsimpel.nl niet de ‘best of the rest’. “Daarmee doe je ons te kort”, zegt mede-eigenaar Jeroen Doorenbos.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!