Myntra komt alweer terug op app-only strategie

Myntra komt alweer terug op app-only strategie

Online moderetailer Myntra komt terug op zijn besluit om alleen via zijn app te verkopen. De desktop-website van de Indiase etailer maakt op 1 juni zijn rentree, meldt The Times of India.

Myntra besloot een jaar geleden over te stappen op een mobile-only strategie, met het oog op de explosieve groei van het gebruik van mobiel internet in India. Zowel de mobiele als de desktop-site werd gesloten. De maanden erna zakten de verkopen echter flink in, omdat consumenten niet zo makkelijk overstappen van desktop naar mobiel als de etailer had verwacht.

Ceo Ananth Narayanan van Myntra erkent dat het een mislukt experiment was. “Een deel van de Indiase consumenten wil aankopen blijven doen via desktops en wij willen hen de keuze geven”, zegt ze over het besluit om de webshop te herintroduceren. De meeste groei bij Myntra is weliswaar afkomstig van mobiele gebruikers, maar tegelijkertijd is het aantal desktopgebruikers niet afgenomen.

De koerswijziging van Myntra kreeg flinke kritiek, omdat de etailer een grote groep shoppers van zich zou vervreemden. In februari zette Myntra al een eerste stap terug, met de terugkeer van de mobiele site. Myntra zegt nu vijftien tot twintig procent van zijn verkopen dit jaar via de desktopsite te verwachten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends