​Klarna komt naar de winkelstraat

Online betaaldienst Klarna is binnenkort ook beschikbaar op fysieke locaties. Het Zweedse bedrijf is in gesprek met diverse banken om zijn dienst naar de winkelstraat te brengen en verwacht dat consumenten hun betaalmogelijkheid nog deze maand offline kunnen gebruiken. Dat schrijft The Wall Street Journal.

Klarna maakt achteraf betalen offline beschikbaar, omdat het bedrijf beschikbaar wil zijn in een groter gedeelte van de markt. In thuisland Zweden wordt tien procent van alle transacties online wordt gedaan. Daarnaast stelt het aanbieden van een offline dienst hen in staat meer data te verzamelen over het uitgavenpatroon van hun gebruikers.

Met de stap naar offline gaat Klarna de concurrentie aan met partijen als Apple, Google en Samsung. Deze partijen rolden hun digitale portemonnees eerder dit jaar uit naar fysieke ondernemers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!