Het beste van RetailWatching: week 19

Het beste van RetailWatching: week 19

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vijf vragen over het 2theloo-debacle
Op het oog leek 2theloo een succesvol, snelgroeiend en origineel winkelconcept. Achter de schermen zat er bij de toiletwinkelketen echter een hoop mis.

Waarom een outletcenter een pretpark is
De omzetstijgingen die Rosada en andere outletcentra jaar in jaar uit boeken, tonen volgens ceo Kees Woltering van projectontwikkelaar Stable de behoefte van de consument aan deze manier van winkelen aan. “Een outletcenter kun je beter vergelijken met een pretpark dan met een binnenstad.”

De trends en transities van Jumbo
Colette Cloosterman deelt tijdens het congres Trends & Transities in Retail op 2 juni haar visie op de veranderingen waar retailers dagelijks mee te maken hebben. In het septembernummer van RetailTrends vroeg gasthoofdredacteur Pieter Zwart al aan Cloosterman hoe Jumbo zijn transities doorstaat.

Hoe Alibaba Europa verovert
Het Nederlandse kantoor is voorlopig de laatste stap in de Europese uitbreiding van Alibaba. De vestiging die aan de Amsterdamse Vijzelstraat komt, wordt geleid door voormalig Blokker-topman Roland Palmer, en moet de poorten van de Benelux open zetten voor Chinese consumenten. Stap voor stap dringt de Chinese e-commercegigant steeds dieper Europa binnen.

Een retourquotum, waarom ook niet?
De zwarte lijst, eens in de zoveel tijd komt het onderwerp boven drijven. Dit keer dankzij de Consumentenbond, of beter gezegd, Esprit. De modeketen levert namelijk geen online bestellingen meer aan klanten die te veel terugsturen.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!