Detaillisten doen nog veel te weinig aan e-mailmarketing

Nederlandse detaillisten doen te weinig aan e-mailmarketing. Dat blijkt uit de afstudeerscriptie `Retailers opgelet, de inbox van uw klant zit bijna vol!` van Wout van den Dool. Het is volgens Van den Dool opmerkelijk dat er door de detaillisten zo weinig aandacht wordt besteed aan e-mailmarketing aangezien ongeveer de helft van de door de winkeliers verstuurde e-mails wordt gelezen. Van de ontvangers blijkt zelfs eenderde door te klikken naar de website van de winkelier. Een van de redenen dat de Nederlandse detaillisten weinig aan e-mailmarketing doen, is dat het vaak geassocieerd wordt met het ongevraagd versturen van e-mail. De houding van bedrijven ten opzichte van e-mailmarketing verandert wel langzaam. Zo begint e-mail bij veel bedrijven een steeds belangrijker onderdeel van de marketingmix te worden. Het vaker toepassen van e-mailmarketing heeft er onder meer mee te maken dat ook steeds meer traditionele retailers hun producten op internet aanbieden. E-mailmarketing heeft een aantal voordelen. Ten eerste is het veel goedkoper dan fysieke mailings. Ook zijn er veel meer meetpunten mogelijk. Verder is de responsetijd van e-mail erg goed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!