Detaillisten doen nog veel te weinig aan e-mailmarketing
Gepubliceerd op 19 oktober 2004 om 00:00
Nederlandse detaillisten doen te weinig aan e-mailmarketing. Dat blijkt uit de afstudeerscriptie `Retailers opgelet, de inbox van uw klant zit bijna vol!` van Wout van den Dool. Het is volgens Van den Dool opmerkelijk dat er door de detaillisten zo weinig aandacht wordt besteed aan e-mailmarketing aangezien ongeveer de helft van de door de winkeliers verstuurde e-mails wordt gelezen. Van de ontvangers blijkt zelfs eenderde door te klikken naar de website van de winkelier. Een van de redenen dat de Nederlandse detaillisten weinig aan e-mailmarketing doen, is dat het vaak geassocieerd wordt met het ongevraagd versturen van e-mail. De houding van bedrijven ten opzichte van e-mailmarketing verandert wel langzaam. Zo begint e-mail bij veel bedrijven een steeds belangrijker onderdeel van de marketingmix te worden. Het vaker toepassen van e-mailmarketing heeft er onder meer mee te maken dat ook steeds meer traditionele retailers hun producten op internet aanbieden. E-mailmarketing heeft een aantal voordelen. Ten eerste is het veel goedkoper dan fysieke mailings. Ook zijn er veel meer meetpunten mogelijk. Verder is de responsetijd van e-mail erg goed.
Reacties 0