Leisuretrends 2006

Tijdens het congres Consumententrends 2006 gaf Jean-Paul Haenen inzicht in een aantal belangrijke leisuretrends. Zo zal er steeds meer sprake zijn van een one-stop leisure, waarbij alles onder één dak wordt geplaatst. Omdat leisure gebaseerd is op belevenis, is de voorkeur verschillend en kan het zelfs tegenstrijdig zijn. Waar de één van geniet, gruwelt de ander van. Haenen begon zijn lezing met de nadrukkelijke uitspraak dat in de leisure géén enkele trend dominant is. Dat staat in nauw verband met de individuele belevenis die van persoon tot persoon verschilt.

De volgende voorspellingen zijn voor de vrijetijdssector van belang:
- Senioren worden een belangrijke, actieve doelgroep die eisen stellen aan producten en diensten
- Cruisereizen breiden zich uit naar land en lucht.
- Fantasierijke ontspanning zoals themaparken en themavakanties winnen aan populariteit
- De consument wil actie zonder tot het uiterste te gaan
- Producten nog beter toegesneden op de doelgroep vinden gretig aftrek, denk daarbij bijvoorbeeld aan speciale vrouwenvakanties

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!