Makro wil van inkopen en shoppen weer een beleving maken. ‘Direct gevolg hiervan is het stopzetten van de Makro Webshop’, stelt het groothandelsconcern op zijn website.
Makro kondigde begin dit jaar al aan te stoppen met e-commerce. “Wij zijn van mening dat er naast online, ruimte is voor fysieke verkoop. Omdat dat een andere vorm van verkopen is dan het internet”, zei topman Kef van Helbergen destijds.
De webshop is sinds woensdag gesloten. Ook de speciale baby- & peutershop en online wijnwinkel zijn dicht. Het is alleen nog mogelijk online in te kopen als horecaklant van Makro. Horecabezorging valt namelijk samen met het bieden van inspiratie in de fysieke winkels onder de strategische focus, laat het concern weten.
Het besluit van Makro deed in februari de nodige stof opwaaien, omdat het tegen de tijdsgeest in lijkt te gaan. Het bedrijf wil echter meer kleine ondernemers naar zijn fysieke vestigingen lokken. Zo worden alle zeventien locaties voorzien van een netwerkcafé, waar ondernemers kunnen werken en netwerken. Verder komen er ruimtes voor groepsbijeenkomsten, worden er events georganiseerd en kunnen ondernemers binnen Makro hun producten en diensten aanbieden.
De eerste vernieuwde vestigingen worden op 6 juli geopend, laat een woordvoerder weten tegenover Het Financieele Dagblad. Daarbij gaat het om vestigingen in Beverwijk, Den Bosch, Leeuwarden en Nijmegen.
Reacties 0