Benadering van vrouwen door adverteerders verandert
Gepubliceerd op 19 oktober 2004 om 00:00
Vrouwen worden voor adverteerders als doelgroep steeds interessanter. Zo is het aantal Amerikaanse vrouwen dat een tijdschrift leest tussen 1998 en 2002 met 6,1% gestegen, terwijl bij mannen sprake was van een stijging van slechts 4,3%. Verder kijken er 110 miljoen Amerikaanse vrouwen televisie, vergeleken met 101 miljoen mannen. Van de internetgebruikers is 50,4% vrouw en 85% van de vrouwen shopt online. Momenteel beschouwt 76% van de vrouwen zichzelf als doe-het-zelvers, tegen 67% van de mannen. Voorheen typisch op mannen gerichte klusprogramma`s op de tv moeten nu ook voor vrouwen interessant worden. Niet minder dan 80% van alle verbouwingen wordt geinitieerd door vrouwen. Verder zijn vrouwen momenteel goed voor 68% van de aankopen van nieuwe auto`s en 53% van die van occasions. Ze hebben invloed op 80% van alle auto-aankopen en nemen 65% van de beslissingen op het gebied van auto-onderhoud en -reparaties. Vrouwen kopen 51% van alle elektronica als pc`s, flat-screen televisies, cd-spelers en medische apparatuur voor thuisgebruik. Het is volgens critici dan ook geen wonder dat de vormen van dergelijke apparatuur steeds ronder worden.
Reacties 0