Ziggo heeft zijn eerste shop-in-shop binnen Media Markt geopend. De vestiging in Rotterdam Alexandrium krijgt nog dit jaar navolging in alle andere filialen in Nederland.
Klanten kunnen in de shop-in-shop onder meer terecht voor advies bij het afsluiten van een abonnement. “Een groot voordeel van deze samenwerking is dat er miljoenen consumenten over de winkelvloer komen, waarvan veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe TV, tablet of smartphone. Dat is precies het moment waarop wij graag met deze consumenten in gesprek willen gaan”, legt cco Peter Dörr van Ziggo uit. De samenwerking met Media Markt levert zijn bedrijf bovendien landelijke dekking op.
Media Markt liet onlangs in RetailTrends al weten klanten een totaaloplossing bieden op het gebied van elektronica. Waar consumenten vroeger alleen voor een telefoon of televisie naar Media Markt gingen, mikt de retailer tegenwoordig ook nadrukkelijker op bijbehorende abonnementen. “Bij Media Markt koop je niet langer een televisie, je koopt tv kijken”, aldus coo Dennis Hooijmans.
Winkels van Media Markt worden ‘complete servicehubs’, stelt hij. Het businessmodel beweegt zich daarbij steeds meer in de richting van een ‘lifetime-model’. “Niet alleen via telefonie, televisies, maar ook op het gebied van verzekeringen, financieringsmodellen en leasing, waarbij klanten bijvoorbeeld een maandbedrag betalen om van een product gebruik te maken”, aldus Hooijmans in het juninummer van RetailTrends.
Murat Karlidag 9 apr, 02:17