​Het beste van RetailWatching week 25

​Het beste van RetailWatching week 25

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De voorzichtige metamorfose van Aldi
Aldi en Unilever. Lange tijd was het een ondenkbare combinatie, maar sinds deze week verkoopt de Duitse discounter merken als Blue Band, Calvé en Unox in ons land. Het is het zoveelste bewijs dat Aldi voorzichtig omhoog beweegt. Waar staat de supermarktketen nu?

Yoghurt Barn: de hype voorbij
Yoghurt Barn behoorde in september 2014 tot het eerste gezelschap van RetailRookies. Toen zei oprichter en eigenaar Wouter Staal al: het uitblijven van nieuwe vestigingen is slechts stilte voor de storm. Die storm lijkt aan te wakkeren nu de yoghurtformule binnen een half jaar tijd drie vestigingen rijker is, waarmee de teller op zes komt.

Het nieuwe V&D verdient een kans
De afgelopen weken heeft Rupert Parker Brady zijn hersens gepijnigd over het nieuws dat het niet lang zal duren voordat ‘het nieuwe V&D’ de overvolle markt betreedt. Wat vindt de consument ervan en welke merken uit de failliete boedel gaan Kahn c.s. nieuw leven in blazen? Hoe ziet de propositie eruit, komen er winkels en met welke partijen gaat Retail Ventures Holding samenwerken? Hardop denkend probeert hij bij gebrek aan een officieel standpunt mogelijke antwoorden te zoeken op deze vragen.

Winkels in gebruiksgoederen: niet meer van deze tijd?
Steeds meer mensen willen huren in plaats van kopen. Althans, dat zegt Dixons op zijn nieuwe verhuursite. De voormalige elektronicaketen is de volgende speler die brood ziet in de deeleconomie. Ook Media Markt denkt aan leasing, waarbij klanten een maandbedrag betalen om van een product gebruik te maken. Gebruik is het nieuwe bezit en delen het nieuwe hebben. Toch? Peerby-oprichter en ceo Daan Weddepohl vertelt op het Retail & Brands Festival over de hype rond de sharing economy. Hij kwam al in 2012 met een platform, waarop consumenten hun buren kunnen vragen om een hamer of partytent.

Pop-ups: twaalf voorbeelden en zeven populaire redenen
“Een pop-up store is tijdelijk, maar het fenomeen is dat zeker niet”, voorspelde ‘pop-up queen’ Caroline de Jager vorig jaar al. Ze is één van de sprekers van het Retail & Brands Festival, dat op 8 september plaatsvindt in Utrecht. “We zitten middenin een retailrenaissance.” Deze twaalf voorbeelden onderstrepen haar woorden.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!