RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Dit was de druppel voor Mitra
Mitra heeft zich bij het nog altijd groeiende rijtje van failliete retailers gevoegd. Geen elektronica- of modeketen dit keer, maar een slijterij. Deze branche heeft weer zijn geheel eigen problemen, en Mitra in het bijzonder.
De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels
In zijn eigen boek #WatNouEindeVanWinkels probeert Hans van Tellingen het ongelijk van ‘onheilsprofeten’ te bewijzen. “Het boek is ontstaan vanuit een idealistisch motief: het ontrafelen van onzinverhalen van doemdenkers en het benoemen van kansen die er wel degelijk zijn voor de fysieke retail."
Vier vragen over de opkomst van foodhallen
Een concept in opkomst in Nederland is de foodhal. Volgens de onderzoekers van Van Spronsen & Partners, die het rapport De Foodhal in beeld samenstelden, blijft het niet bij de vier die Nederland er inmiddels telt. Gaat de foodhal ons land veroveren?
Zes vragen over de groei van Leapp
Leapp maakte twee jaar terug deel uit van de eerste lichting RetailRookies. De zes winkels van toen zijn er inmiddels 22, verspreid over Nederland, België en Duitsland. De retailer werkt ondertussen hard aan zijn actieve naamsbekendheid, vertelt ceo Rogier van Camp in het komende nummer van RetailTrends.
Is gratis bezorgen altijd een goed idee?
Met de groei van e-commerce in de retail neemt ook de discussie toe over de rentabiliteit van internetbedrijven. Veel internetbedrijven maken nog geen of zeer beperkt winst. Vaak omdat ze fors investeren en hun rendement stoppen in het verbeteren van het model om verdere omzetgroei te realiseren. Maar de vraag is hoelang je dit vol kan houden.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0