​Het beste van RetailWatching: week 28

​Het beste van RetailWatching: week 28

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo groeit ElectronicPartner tegen de stroom in
Dat de markt voor consumentenelektronica onder druk staat, daar kan niemand omheen. Met faillissementen voor onder meer De Harense Smid, Dixons en Scheer & Foppen is er sprake van een heuse kaalslag in de branche. Voor ElectronicPartner is dat geen reden om gas terug te nemen.

De turnaround van Sissy-Boy
Het label bungelde boven de afgrond, toen Victor van Nieuwenhuizen in 2012 bij Sissy-Boy aantrad. “Je proefde dat er ooit lading in zat, maar de ziel was eruit”, zei hij vorig jaar in een interview met RetailTrends. Van innovatielust was volgens hem weinig te bespeuren toen hij in dienst kwam, doordat oprichter Michael Smit al jaren ziek was. “De productontwikkeling lag stil, de winkels oogden smoezelig – tot de winkelruiten aan toe.”

Waarom Waanders een wijnprobleem heeft
Plotseling is de Zwolse boekhandel Waanders in De Broeren landelijk nieuws. Op last van de rechter mag de retailer geen flessen wijn meer verkopen bij zijn boeken. “Bezopen”, vat eigenaar Wim Waanders de affaire treffend samen. Hij laat het er niet bij zitten, en zint op plannen om zijn winkel 'geschikt' te maken voor wijnverkoop.

Klussen met Maxeda
Maxeda DIY Group heeft een bewogen jaar achter de rug. De investeerders achter het ooit zo oppermachtige retailconcern vonden maar geen koper voor de overgebleven doe-het-zelfketens, waarna tot een schuld-voor-aandelenruil werd overgegaan. Hoe ziet de toekomst onder de nieuwe eigenaren eruit?

Gaastra is buitencategorie authentiek
Met alle commotie rond het faillissement van McGregor is het volgens Rupert Parker Brady lastig om een afgewogen oordeel te vellen over de toegevoegde waarde van de losse onderdelen waar veel verhalen de ronde over doen. Om niet in loze uitspraken te belanden heeft hij de afgelopen weken bewust geen commentaar gegeven in de media. Nu de vier aandeelhouders een doorstart realiseren, waagt hij zich aan een welgemeend advies.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!