Het beste van RetailWatching: week 29

Het beste van RetailWatching: week 29

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het faillissement van V&D in twaalf nieuwe cijfers
Het faillissement van V&D houdt de gemoederen ruim een half jaar na dato nog altijd bezig. Curatoren Hanneke De Coninck-Smolders en Kees van de Meent zijn inmiddels al 11.078 uur en 36 minuten kwijt aan hun werkzaamheden voor de failliete warenhuisketen en zusterformule La Place. Een overzicht van elf andere cijfers die uit hun tweede faillissementsverslag naar voren komen.

Dit is de drieledige retailstrategie van Miele
De kogel is door de kerk. Vanaf komende november gaat Miele al zijn producten direct via het web verkopen. Maar niet om de concurrentie met de traditionele vakhandel aan te gaan, belooft de witgoedspecialist.

Waarom de fusie van DA en D.I.O. pure noodzaak is
Het is inmiddels meer dan een half jaar geleden dat de voorgenomen samenwerking tussen DA en D.I.O. werd aangekondigd. De ACM liet recent weten nog wat meer tijd nodig te hebben om de krachtenbundeling te beoordelen, met name wat betreft de gevolgen voor de concurrentie op de groothandelsmarkt. Dat bracht DA-ondernemer Jan Willem Hamstra, met ruim dertig jaar ervaring in het vak, ertoe een petitie op te zetten. Want de samenwerking móet er komen, vindt Hamstra.

Zo kunnen retailers H&M en Zara achterna
‘Neem een voorbeeld aan H&M en Zara’, zo is te horen uit de monden van vertegenwoordigers van Euretco en INretail. Maar meegaan in het spoor van deze fast fashion-ketens, is makkelijker gezegd dan gedaan, zo bleek wel uit een analyse van Marcel te Lindert in RetailTrends vorig jaar.

Hoe Bruna zijn omzet voor elke winkellocatie voorspelt
Een rekenmodel dat de omzet van een winkelvestiging op elke willekeurige locatie in Nederland voorspelt. Zeg maar het verschil tussen Kalverstraat 4 en de Blaak 16, in keiharde euro’s. Voor Bruna is precies dat ontwikkeld.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!