Costleadership voor Huisdiervoordeelshop

Costleadership voor Huisdiervoordeelshop

Aan de Rietveldstraat in Zwolle staat een uitnodigend, modern bedrijfspand waarin Huisdiervoordeelshop is gevestigd met het hoofdkantoor en centrale magazijn. Hier werken de derde en vierde generatie van de familie Witteveen dagelijks samen met hun toegewijde team. Niet zonder succes, het gaat ronduit goed met Huisdiervoordeelshop. In deze case study bekijken we het succes van de onderneming van dichtbij en in het bijzonder de rol van automatisering daarin.

Automatisering
Bij de vraag wat de automatisering doet voor de onderneming gaat Jarik er eens goed voor zitten: “Wij zijn geautomatiseerd met retail platform ASPOS van Valk Solutions. ASPOS is leidend in ons hele verkoopproces, inclusief bestellen en voorraadbeheer, zowel in de winkels als centraal. De winkels bestellen met een besteladvies op min / max waardes. De voorraadwaarde wordt geoptimaliseerd doordat ASPOS stuurt op omloopsnelheid. Hier zie ik duidelijk resultaat van, de totale voorraadwaarde is met zo’n 20% afgenomen, bij gelijkblijvende of zelfs hogere omzetten. We zoeken daarbij de grens op dat we niet tegen lege schappen en nee verkoop aanlopen. Zo draagt ASPOS bij aan ons cost leadership. We doen alles met het systeem, nou ja, bijna alles en daar komt steeds meer bij. Bijvoorbeeld de Exact boekhouding is gekoppeld met ASPOS, en we gaan de ASPOS urenregistratie koppelen met onze personeelsadministratie.”

Voorraadbeheer
“De voorraden in de winkels worden niet meer jaarlijks ineens geteld, dat was altijd een heel gedoe en je liep achter de feiten aan. In ASPOS hebben we een centraal gestuurde periodieke roll-over telling, zodat we elk half jaar de hele winkel geteld hebben. Het uitwisselen van voorraden tussen de winkels, bijvoorbeeld van artikelen die over datum dreigen te raken, wordt keurig bestuurd met ASPOS. Vroeger ging dat met excel lijsten, dat hoeft nu niet meer. Ook het centrale magazijn draait op ASPOS, compleet met picklijsten en digitale facturatie van de winkels. Door alle processen maximaal automatiseren en te integreren in ASPOS hebben we op het hoofdkantoor een hele arbeidskracht bespaard. Dat is verhoudingsgewijs veel in ons kleine team.”

Klik hier om het hele interview op de website van Valk Solutions te lezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!