Albert Heijn gaat tien tot veertig procent minder suiker gebruiken in ruim honderd eigen merkproducten. “Eind 2017 zijn deze producten hierdoor 250 miljoen suikerklontjes lichter”, zegt directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond.
De vernieuwde producten liggen eind dit jaar al in de schappen. Daarnaast worden nieuwe artikelen geïntroduceerd, zoals Griekse yoghurt voor kinderen zonder toevoeging van suiker. In een later stadium wil de supermarktketen de suikerreductie verder opschroeven.
De stap om minder suiker toe te voegen aan zijn eigen producten is genomen omdat steeds meer consumenten volgens Van Egmond bewuster met suiker omgaan. De retailer introduceert daarom ook de zogenoemde Friswijzer bij het frisdrankschap. “Met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën”, aldus de directeur.
Albert Heijn maakte in juni al bekend de kwaliteit van eigen merkproducten te verbeteren door van zo min mogelijk toevoegingen als MSG en zout gebruik te maken. Verder vertelde de supermarktketen vorige week over te stappen op groenten en fruit die minder schadelijk zijn voor bijen.
Reacties 0