​Albert Heijn gebruikt minder suiker

​Albert Heijn gebruikt minder suiker

Albert Heijn gaat tien tot veertig procent minder suiker gebruiken in ruim honderd eigen merkproducten. “Eind 2017 zijn deze producten hierdoor 250 miljoen suikerklontjes lichter”, zegt directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond.

De vernieuwde producten liggen eind dit jaar al in de schappen. Daarnaast worden nieuwe artikelen geïntroduceerd, zoals Griekse yoghurt voor kinderen zonder toevoeging van suiker. In een later stadium wil de supermarktketen de suikerreductie verder opschroeven.

De stap om minder suiker toe te voegen aan zijn eigen producten is genomen omdat steeds meer consumenten volgens Van Egmond bewuster met suiker omgaan. De retailer introduceert daarom ook de zogenoemde Friswijzer bij het frisdrankschap. “Met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën”, aldus de directeur.

Albert Heijn maakte in juni al bekend de kwaliteit van eigen merkproducten te verbeteren door van zo min mogelijk toevoegingen als MSG en zout gebruik te maken. Verder vertelde de supermarktketen vorige week over te stappen op groenten en fruit die minder schadelijk zijn voor bijen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!