​Het beste van RetailWatching: week 31

​Het beste van RetailWatching: week 31

RetailWatching besteedde vorige week aandacht aan het nieuwste kaasparadijs van Amsterdam en de vraag of MS Mode nog te redden is.

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

MS Mode staat op omvallen, wat nu?
Weer staat een modeketen op omvallen. MS Mode heeft vrijdag surseance van betaling aangevraagd en gekregen. Ruim vijftig jaar na de opening van de eerste winkel, staat het bestaansrecht van de keten onder druk. Is MS Mode nog te redden?

In dit warenhuis is verkoop ondergeschikt
De voormalige warenhuizen van V&D krijgen beetje bij beetje een nieuwe invulling. Is het niet door Topshelf, Hudson’s Bay of een andere winkelketen, dan wordt er wel een creatieve oplossing bedacht om niet maandenlang tegen een leegstand pand aan te hoeven kijken. In Haarlem worden de onderste twee verdiepingen door Gather ingenomen.

Het nieuwste kaasparadijs van Amsterdam
Wie aan Nederland denkt, denkt aan kaas. Zeker de toeristen die ons land bezoeken. Een echte kaaswinkel kan dan ook niet ontbreken in het centrum van Amsterdam. Sinds kort kunnen toeristen midden in de Damstraat terecht voor typisch Nederlandse producten. Een kijkje in de Golden Age Cheese Store.

Waarom HEMA zijn afhankelijkheid van Nederland verkleint
Vraag consumenten naar een oer-Hollands merk, en de kans is groot dat HEMA voorbijkomt. Dat heeft de retailer te danken aan zijn tompoezen, rookworsten en Jip & Janneke, en natuurlijk de filialen die in nagenoeg ieder dorp of stad te vinden zijn. Maar het concept werkt niet alleen in Nederland, weet HEMA. Tjeerd Jegen focust nadrukkelijk op een betere internationale spreiding van de winkelketen. “De Benelux is te dominant als je kijkt naar ons portfolio.”

Dit deed de robot bij vanHaren
VanHaren experimenteerde in zijn winkel in de Kalverstraat met de inzet van een humanoïde robot. Pepper, die in Japan al een telefoonwinkel van Softbank bemant, werd bij de ingang van de schoenenwinkel gezet om klanten te verwelkomen. Dat zag er zo uit.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!