Albert Heijn bant grote blikken energiedrank

Albert Heijn stopt met de verkoop van energiedrank van het merk Monster Energy. Het is een onderdeel van het plan om gezondere voeding te stimuleren, zegt een woordvoerder tegen het Algemeen Dagblad.

Andere merken energiedrank blijven volgens de woordvoerder gewoon te koop. Monster Energy werd verkocht in blikken van een halve liter. "We kregen van verschillende ouders het verzoek te stoppen met de verkoop van de grote blikken, omdat ze bezorgd zijn over de suikerconsumptie van hun kinderen”, aldus de woordvoerder.

Albert Heijn kondigde eerder al aan tien tot veertig procent minder suiker te gaan gebruiken in ruim honderd eigen merkproducten. De stap is volgens directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond genomen omdat steeds meer consumenten bewuster met suiker omgaan. De retailer introduceert daarom ook de zogenoemde Friswijzer bij het frisdrankschap. “Met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën”, aldus de directeur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!