Zalando noteert 25 procent omzetgroei

Zalando noteert 25 procent omzetgroei

Zalando heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 916 miljoen euro. Dat is een groei van 25 procent ten opzichte van de dezelfde periode vorig jaar. De cijfers komen overeen met de voorlopige kwartaalcijfers die de onlinefashionverkoper afgelopen maand publiceerde. Het bedrijfsresultaat kwam uit op zo’n tachtig miljoen euro, laat de retailer weten.

De nieuwe kwartaalcijfers passen in de trend van forse omzetplussen voor Zalando. Zo noteerde het webwarenhuis in het tweede kwartaal van 2014 een omzet van 546 miljoen euro, en groeide dat door naar 727 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2015. Een jaar later is dat dus 916 miljoen euro.

Volgens Zalando is de groeicurve te danken aan een sterk gestegen klantenbestand. Dat zijn er 18,8 miljoen, tegen 16,4 miljoen een jaar geleden. Maar ook het aantal bestellingen per gebruiker nam met 14,7 procent flink toe. De gemiddelde uitgaven per klant daalden licht naar 66 euro. De distributiekosten vielen hoger uit (plus 4,2 procent) en de marketinguitgaven stegen tot 87 miljoen euro.

Zalando leunt nog altijd zwaar op het Duitstalige gebied, met een omzet van 471 miljoen euro omzet. De overige landen zijn goed voor een gezamenlijke omzet van 383 miljoen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends