Coolblue doorbreekt binnen twaalf maanden de grens van een miljard euro omzet. Dat zei medeoprichter en ceo Pieter Zwart vrijdag in het programma Zakendoen met van radiozender BNR. Zwart sprak vorig jaar tegenover RetailTrends nog de verwachting uit deze mijlpaal in 2018 te bereiken.
De retailer heeft zijn blik nadrukkelijk over de grens gericht. Coolblue is voor negentig procent klaar om andere Europese landen te betreden, aldus Zwart. “De laatste hobbel is de meertaligheid.” De meertaligheid moet onder meer worden doorgevoerd in de website met meer dan veertigduizend producten en de klantenservice. “Dat is niet iets wat je er even bij doet.”
Coolblue is vooralsnog actief in Nederland en België. Scandinavië zou een logische vervolgstap kunnen zijn, stelt de topman. De Duitse markt mijdt hij ‘omdat snel en gratis leveren te duur is door de omvang van dat land’.
Coolblue boekte vorig jaar 3,1 miljoen euro winst op een omzet van 555 miljoen. Zwart liet eerder al weten zijn concern pas als 'echt groot' te beschouwen bij één miljard euro omzet.
Reacties 0