​Disruptie in retail | co-creatie jaarevent

​Disruptie in retail | co-creatie jaarevent

Hotels kunnen niet meer zonder Booking.com. Bezorgrestaurants verliezen als ze niet zijn aangesloten bij Thuisbezorgd. Iets vergelijkbaars geldt voor retailers als we kijken naar de digitale huis-aan-huis folder apps van Spotta en met name Reclamefolder.

Tijd voor disruptie. Maarten van Deurzen (bedenker van de eerste digitale folder app en oprichter van PromoPromo in België) en René Hendriks (Happy Retail Activator Aan Zee) tekenden tijdens een lunch in januari 2014 een nieuw businessmodel op hun placemat: De app van PromoPromo kopiëren we naar de Nederlandse markt en het eigendom hiervan dragen we volledig over aan de retailers in Nederland die vanuit een gezamenlijke vereniging opereren. De retailers bepalen zelf de hoogte van het lidmaatschapstarief en communiceren via hun reguliere uitingen (website, e-mailing, winkelvloer) dat hun digitale folder nu ook via de nieuwe folder app te bekijken is

Al snel bleken vele retailers enthousiast over dit disruptieve model en in mei is de app AlleFolders gelanceerd. Daarnaast is de vereniging: Retail Media Initiatief opgericht. De vereniging is exclusief voor en door retailers (momenteel 56, van Action tot Zeeman) met als doel gezamenlijk commerciële kansen te benutten en kosten van derden waar mogelijk te beperken.

Op donderdag 29 september vindt in Noordwijk het eerste co-creatie jaarevent van Retail Media Initiatief plaats. Met alle aanwezige retailers gaan we aan de slag met de verdere uitrol van AlleFolders en met andere mogelijke initiatieven die we vanuit de vereniging opstarten. Aanmelden kan via: www.retailmediainitiatief.nl. Deelname is gratis.

Nog geen lid van Retail Media Initiatief?

Geen probleem. Het co-creatie jaarevent is eveneens gratis toegankelijk voor geïnteresseerde niet-leden. Mits je een retailer bent natuurlijk :-).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!