Beate Uhse heeft in de eerste zes maanden van dit jaar zijn omzet verder zien dalen. De totale omzet van het erotiekconcern kwam uit op ruim 52 miljoen euro, tegen 65,5 miljoen euro dezelfde periode vorig jaar.
Ook de e-commerceomzet is de afgelopen zes maanden met achttien procent gedaald naar 23,9 miljoen euro. Het EBIT van het onlinekanaal komt echter uit op 795 duizend euro. Voor de tweede helft van 2016 verwacht Beate Uhse een lichte verbetering van zijn resultaten. De overall omzet komt waarschijnlijk uit tussen de 105 en 110 miljoen euro.
De omzetdaling in de eerste zes maanden is vooral het gevolg van winkelsluitingen, aldus Beate Uhse. Het concern zette in 2015 een reorganisatie in waarbij onder meer banen en een kwart van het winkelbestand geschrapt werden. De erotiekketen heeft daarnaast zijn catalogus vervangen door een omnichannelstrategie en onlineplatform.
Het moederbedrijf van Christine le Duc en Pabo heeft de afgelopen jaren een flinke transitie veranderingen ondergaan, verklaarde voormalig directer Marc Koster eerder. Zo is het concern overgestapt van seks naar lingerie, van man naar vrouw en van catalogus naar de webshop en marktplaatsen als bol.com en Amazon. “Veranderingen die het bedrijf op de grondvesten doen schudden.”
Reacties 0