Het beste van RetailWatching: week 35

Het beste van RetailWatching: week 35

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Ahold de loyaliteit vergroot met coupons
Het is alweer bijna drie jaar geleden dat Albert Heijn forse kritiek oogstte met de introductie van een nieuwe bonuskaart. Klanten die hun persoonlijke gegevens afstaan kunnen speciaal op hen toegespitste aanbiedingen krijgen. Voor veel privacyorganisaties was dat een brug te ver, maar inmiddels hebben ruim drie miljoen mensen hun klantenkaart geactiveerd. Niet alleen in eigen land probeert de supermarkt zijn klanten zo persoonlijk mogelijk te benaderen.

De Gazelle-experience
Nederlanders verplaatsen zich van oudsher per fiets, maar hun gedrag verandert. In plaats van alleen een vervoersmiddel wordt de fiets steeds meer onderdeel van een gezonde levensstijl, ziet Gazelle. Zijn experience center moet klanten warm maken voor alles omtrent fietsen en uiteindelijk naar de fietsenwinkels loodsen. “Met de perfecte sfeer krijgen consumenten weer kriebels om te fietsen.”

Heeft WE het lek boven?
Het gaat weer goed met WE Fashion. Tenminste, als we de laatste berichten vanuit de modeketen moeten geloven. Na verschillende reorganisaties is er in ons land weer sprake van een groeisprong. Heeft WE de weg naar boven gevonden?

Subways weg naar winst in Nederland
Subway maakt in ons land een ‘bescheiden groei’ door. Hoewel de broodjesformule in ons land een moeizame start van het jaar kende, trekt de omzetontwikkeling de laatste maanden weer aan, zegt area development manager Netherlands & Nordics Joost Labadie. De restaurantketen verwacht het jaar met zwarte cijfers af te sluiten, maar dat gaat niet vanzelf.

Zo bezorgen drones in een slimme brievenbus
Parcer ging onlangs in Nederland van start met zijn slimme brievenbus, een oplossing voor de vele mislukte bezorgpogingen door klanten die niet thuis zijn. Nu wordt daar in samenwerking met B2C Europe nog een technologisch snufje aan toegevoegd: dronebezorging, zodat een pakje op ieder moment van de dag of nacht in de slimme brievenbus kan worden gedropt.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!