Klanten van House of Einstein kunnen voortaan ook voor alleen duurzame kleding kiezen. De Nederlandse personalshoppingdienst heeft een duurzame box geïntroduceerd, waarvoor alleen merken in aanmerking komen die hun kleding duurzaam produceren.

Consumenten vragen volgens House of Einstein tijdens een online intake steeds vaker naar duurzaam geproduceerde kleding. De etailer wijst daarbij op de Maatschappelijke Imago Monitor 2016, waaruit blijkt dat 84 procent van de consumenten het belangrijk vindt dat bedrijven aandacht besteden aan duurzaamheid.

Klanten die voor de duurzame box kiezen kunnen onder meer merken als Mud Jeans, 4530, KnowledgeCotton Apparel en Nudie Jeans verwachten. House of Einstein is volgens medeoprichter Jantien Herfst de eerste in zijn branche die een duurzame box aanbiedt.

De personalshoppingdienst hield bij de selectie van kledingmerken voorheen ook al rekening met duurzaamheid, stelt Herfst. “We willen een steentje bijdragen, ook al zijn we een start-up.”