Pop-up stores zijn anno 2016 niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het is een uitgelezen middel om op een bijzondere wijze of locatie een product of dienst te presenteren. Ze zijn juist zo in trek omdat ze tijdelijk zijn en er daardoor een bijzonder moment gecreëerd wordt. Daardoor zijn Pop-up stores ook goed in te zetten voor guerrillamarketing of introducties.
Pop-up stores kunnen mobiel maar ook gevestigd zijn op een vaste plaats. Denk hierbij aan leegstaande winkelpanden. Tegenwoordig heb je in elke grote stad wel enkele locaties in de binnenstad waar je pop-up stores kunt openen. Dit zijn vaak A-locaties met veel winkelend publiek. De pop-up stores van nu bieden goede mogelijkheden voor start-ups. Nieuwe producten, merken of brands introduceren met weinig risico.
In de hoofdstad van Brabant, ‘s-Hertogenbosch, is een V&D pand verbouwd om verschillende pop-up concepten te huisvesten. Modern, innovatief, vernieuwend en inspirerend. Het biedt het winkelend publiek iets wat zij nog nergens anders midden in het centrum van een grote stad kunnen vinden.
Op de tweede verdieping van het voormalig V&D pand is de pop-up store van het Gazelle Experience Center te vinden. Voor de transformatie van V&D naar Gazelle schakelden zij hun vaste partner Co-Creatie Buro in. Zij zorgden ervoor dat de waarden: kwaliteit, gezondheid en fietsplezier van het fietsmerk behouden blijft in dit tijdelijke concept. Een bezoek aan het Gazelle Experience Center moet een ontspannen beleving zijn. Het bestaande interieur werd ge-rebrand in de look & feel van Gazelle, er zijn levensgrote foto’s aan de wanden geplaatst en is er een fietspad met stoplicht en zebrapaden aangelegd. Het gevoel alsof je op de fiets stapt naar jouw gewenste bestemming. Een echte Experience voor jong en oud.
Co-Creatie Buro helpt je om uit te zoeken waarin jouw merk, product of winkel zich onderscheidt en hoe je dit het beste kunt doorvoeren in een winkel- of pop-up concept.
Reacties 0